23.3.11

Interview : Mr. Moustache

foto (c) Michala Homolová pre Fresh Flesh

Dominik Novák, skrývajúci sa pod pseudonymom Mr. Moustache je jedno z mien, ktoré vdychuje čerstvý vietor na česko-slovenskú hudobnú scénu. Hoci má ešte len dvadsať rokov, podarilo sa mu zaskočiť hudobnú obec, keď sa z ničoho nič prihlásil o slovo so svojim prvým EP Female. A nielen, že bolo plné výborného disco/french housu, ale rovno si to namierilo na francúzske vydavateľstvo Freedom Record. Informácií o jeho osobe však veľa nenájdete. Práve preto sme sa rozhodli prelomiť informačné embargo a predstaviť vám tohto talentovaného producenta v nasledujúcom rozhovore.




Bol to pre mnohých celkom šok, keď si sa pred pár mesiacmi zrazu zjavil na scéne s kopou trackov skutočne vysokej kvality vo vrecku. Ani teraz sa však o tebe nedá z internetu skoro nič zistiť. Mohol by si sa trocha predstaviť a prezradiť niečo o tvojich hudobných začiatkoch?
No on byl stejně tak pro mě šok, že to má dost pozitivní odezvu, dlouho sem to poslouchal jen já. A trvalo tři roky než sem našel způsob, jak tvořit hudbu, i když sem se o to zajimal uz od malicka diky super hře Music 2000 na Play Station One. Tam sem zacal s nesmyslnou produkci a nechapal jak treba Fatboy Slim dela tracky, jesi je to hudebnik nebo jesi na to ma kapelu. Mel sem kolem toho spoustu otazniku a pak objevil Fruity Loops a zacal tvorit dokud mi nedotekly vsechny postupy v produkci. V kostce to jak sem zacal delat hudbu byla evoluce mýho zájmu a vztahu k muzice, natolik jsem se do ni zamiloval, že jsem ji musel začít nějak tvořit.

Naproti tomu tvoja hudba sa dá nájsť na mnohých stránkach a vychytených blogoch (napr. Dodselectro), akoby sa sama šírila internetom. To je určite štart, ktorý poteší. Pomáha ti táto forma publicity?
No samozřejmě je to v podstatě zatim jediná cesta jak se moje hudba šíří a to ve většině nemám ani prsty. O spoustu zminkach na netu nemam ani tušení. Prakticky jsem vděčnej za jakejkoli post na jakýkoli stránce a vždycky mi to udělá radost a tak bych chtěl svym posluchačům připravit něco o čem by stálo za to se bavit. Letos můžu slíbit kvalitnější materiál ale zatim o tom nechci nic bližšího říkat. Mlčeti zlato, mluviti stříbro.

Tvoje EP 'Female' vyšlo na francúzskej značke Freedom Record. Môžeš o tom prezradiť viac?
To EP vzniklo na požádání právě pro Freedom. Líbili se jim moje prvotní věci a chtěli se navzajem podpořit, napsali mi jesi bych nemohl udělat nějaké album pro jejich novej obchod, tak sem za týden zpracoval par věcí, nafotil cover a poslal. Všechno pouze na dobrý slovo ani sem z toho nečekal nějakej profit. Kromě skvělýho proma taky žádnej nebyl.

Mr Moustache - Female (EP) preview by Freedom Publishing

Aj keď sa ozývajú hlasy, že to najlepšie má tento hudobný subžáner už za sebou, ako ty vidíš budúcnosť disco - french housu? Je preňho v čechách niekde priestor?
Tahle otázka mi dělá radost (smeje sa). Hudební scéna se samozřejmě vyvíjí. Ale nemá žadný datum spotřeby klidně se může konzumovat podle nálady. Když mi někdo řekne, že sample disco neni IN budu právě dělat to a posouvat ho dál, aby pozměnilo tvář a našlo si nový posluchače. Jeden track se dá udělat nekonečně mnoho způsoby a může tam bejt nekonečně mnoho prvků. Jeden příklad za všechny, Phonat - When Love Hits the Fan... to je věc která posouvá tuto hudbu hodně vysoko jak po technicky strance tak po strance feelingu. A doufám, že to tak pude dál. Nicméně tady u nás v čechách chybí jedna důležitá věc. A to je ta klubová tradice, kterou oplývají okolní státy a která otvírá možnosti pro producenty a dje, aby tvořili a mixovali bez ohledu na trendy. Pouze muj názor nemusí to být objektivní, nicméně mi to tak připadá.

Kto sú tvoje najväčšie hudobné vzory a inšpirácie?
Je to nepřeberný množství funkových kapel, strašně moc hudebníků, spousta žánrů. Ale pro představu jmenuji pět nejzásadnějšich: The Brothers Johnson, BreakBot, Greg Wilson, Mr. Oizo a DAFT♥PUNK.

Na tvojom soundcloude sa nachádza skoro 30 skladieb, mnohé aj na voľné stiahnutie. Originálne skladby, spolupráce a remixy - čo z toho máš najradšej? Je ľahšie spraviť remix ako pôvodný track?
Ve skutečnosti bych svoje skladby hned po tom co udělám nejradši předělal, takže na tohle se mně raději neptej. Každopádně pokud bys chtěl jmenovat spíš něco co od sebe nesnášim, tak je to Big Tasty, protože je to jako synonymum pro muj nickname, ale takovou Heart Sing, kterou od sebe mam snad nejradsi nikdo ani nezaregistroval. Pokud bych měl porovnat co se mi dělá líp tak odpověd je remix. Je to takovej micro-djing a opravdu me bavi měnit a předělávat, protože je tam možnost porovnání s originálem takže se ukážou moje schopnosti.

GET PROMO PACK > NOW < --> http://bit.ly/get_tacks by Freedom Publishing

Plány do najbližšej budúcnosti? Nejaké zaujímavé hrania alebo releasy? Kam by si to chcel hudobne dotiahnuť?
Věř mi, že se ti na tuto otázku mohu slušně rozepsat ale řeknu pouze pár bodů: Album, Live, spolupráce s nekterymi dalsimi interprety a vlastni Label s kterym jsou velke plany. Vsecko bude náležitě oznámeno ale v tuto chvíli je nejaktuálnější tvorba free pro moje fanoušky, protože mám pořád nápady a inspiraci.

Nosíš "knír"? Aký je tvoj vzťah k tejto úprave mužskej (alebo vlastne aj ženskej) tváre?
Hehehehehehehehe!!! Každý den se holím a usínám s modlitbou at se ráno vzbudím s knírem. Ale paradoxne nemam ani fousek. To je vlastne duvod proc si rikam Mr. Moustache, je to symbol muznosti a ja vypadam spis jako oskliva holka. Až mi za deset let naroste slibuji, že moje produkce bude kompletní. Prozatím si nosim svuj talisman: dubový knírek od kamaráda uměleckého řezbáře.

0 comments:

Post a Comment