16.2.11

Interview : The Phantom


Poľského dja a producenta s aliasom The Phantom sme vám pred nedávnom už predstavovali, takže ho netreba zbytočne uvázať. Stačí asi len povedať, že vystúpi 25. februára v Bratislavskom Subclube na akcii BWO a tu je s ním krátky rozhovor.


Ahoj, mohol by si sa nám trocha predstavť? Prečo si sa rozhodol pre prezývku The Phantom?
Ahoj, volám sa Batosz Kruczynski, som dj a producent z Varšavy. Moju prezývku som si vymyslel počas práce na mojom prvom tracku inšpirovanom uk funky – ‘Cambodia’. Jednoducho sa mi zdala vhodná pre tajomného nového producenta z Poľska.

Tvoje prvé EP na Senseless records je skvelé, plné pocitov a nálad, ale zároveň tanečné. Na čo dávaš v produkcii najväčší dôraz – na melódie, atmosféru, beaty, rytmus alebo rovnováhu všetkých týchto elementov?
Rozhodne sa najviac sústredím na melódie. Aj keď niekedy je to len jeden konkrétny akord, ktorý udá náladu (ako v ‘Connect The Dots’). Dosť často využívam jazzové a soulové postupy (ako napríklad v remixoch pre Supra1 a Jacka Dixona).

JACK DIXON - I LET YOU (THE PHANTOM REMIX) (Silverback) - out Nov. 22 by The Phantom

V poslednej dobe sa vynorilo obrovské množstvo skladieb ovplyvnených R‘n’B, obzvlášť v žánroch ako uk funky resp. global bass. Inšpiruješ sa pri svojej produkcii R’n’B a populárnou hudbou? Z čoho ešte čerpáš inšpiráciu?
Je zvláštne byť súčasťou tohto "hnutia". Je to veľká náhoda. Myslím, že väčšina týchto producentov sa snaží dosiahnúť taký ten garage-ový zvuk ala Todd Edwards. Pre mňa je to však akési predĺženie mojej bastard popovej minulosti v kontexte klubovej hudby. Zjavne moja a ich hudba znie rovnako, ale moje ospravedlnenie na použitie takých zvukov je iné. Populárna hudba je rozhodne môj veľký zdroj inšpirácie a možno aj to je dôvod prečo kladiem taký veľký dôraz na melódie.

Ako je na tom scéna v Poľsku? Počuli sme zvesti o skvelých parties a vynikajúcich producentoch. Čo by si nám z toho odporučil?
Poľsko je skutočne silné, pokiaľ ide o party. Unsound festival a Boogie Brain rozhodne stoja za to. A čo sa týka funky-a-mutácie producentov – Supra1 (Trouble & Bass), Sekta (Shifting Peaks), Zeppy Zep (Fortified Audio), Sentel (Concrete Cut), Intreau (Wicked Bass), MCQ (Razzmatazz) a mnohí ďalší.

CAMBODIA (Top Billin) by The Phantom

Stredná Európa je domovom mnohých talentovaných producentov, ale iba málo z nich sa dostane takého celosvetového uzania ako ich kolegom z Veľkej Británie alebo Nemecka. Prečo to tak podľa teba je?
Zrejme za to môže nedostatok správnych kontaktov, povedal by som. Stále sme tu ešte len v procese budovania trhu pre klubovú hudbu. Chýbajú nám poriadne agentúry, štúdiá, vydavateľstvá. Na druhej strane – myslím si, že veľa poliakov je jednoducho trochu lenivých. Pred dvomi rokmi každý chcel byť v prvom rade dj, nie producent. Ale pomaly sa to mení.

Čo chystáš v najbližšej budúcnosti? Nejaké releasy, mixy, vystúpenia... ?
Momentálne mám toho celkom dosť, najmä vystúpení vrátane New Yorkského vydania Unsound festivalu v apríli. Naplánovaných je aj celkom dosť releasov – môj remix French Fries (spolu so Zeppy Zep-om) a Voltron-a by mali vyjsť čoskoro. V súčasnosti pracujem na singli pre Pets Recordings a chystám aj ďalšie EP. A pár trackov by malo vyjsť aj na Top Billin a Senseless.

Máš nejaký odkaz pre našich čitateľov a návštevníkov BWO?
Simply have fun!

0 comments:

Post a Comment